onsdag den 20. december 2017

Elbens flotte sandstensbjerge - et vandrehit!

Er jeg ved at havne udenfor mit "område"? Tja, stedet syd for Dresden hedder faktisk Sachsisk Schweiz, så på den måde er jeg jo lidt på hjemmebane...

Det er virkelig et skønt vandrested. Terrænet er gennemgående ikke så krævende, men de bratte stigninger og dristige klipper udgør en særlig charme, som de fleste glade vandrere vil sætte pris på. Vandrestave skal tages frem og fjernes, for det går ikke med stavene, når både fødder og hænder skal i brug. Til gengæld så er der enormt styr på stierne, også de stejle af slagsen. Der er hugget trin, sat trapper og stiger op, og der er hamret spiger ind.


Til gengæld kan jeg love at der er lækkert! Sikke nogle formationer! Det er som en blanding af Transsylvanien, Tolkien og tysk naturromantik. Det sidste er nok faktuelt mest rigtigt, for det er hernede at flere tyske malere har søgt inspiration.

Bjergene er gode hele året. Foto er fra  efterårsferien 2017. Men alle sæsoner må være gode.

Jeg har på
http://kattler.dk/alperejser/vandreture-Bad-Schandau.html
slået ide op til hvordan man kan tilbringe en skøn vandreuge i dette terræn.

Og det ligger ikke ret langt fra Danmark!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar